Založ si blog

polemika o vôli a hologramatickom Bohu v jazyku/adresované Ľobošovi Vlachovi/

Ani pojmová syntéza není neomezená, ´absolutní objekt´ syntetické JÁ nepolkne (nepojme); Nietzsche byl ovlivněn koncepcí postkantovce F. A. Langa, který považoval VŮLI za možnost bezprostřední zkušenosti, která je (potenciálně) subjektem i objektem zároveň.

To si tiež vystihol; ´vôľa ako možnosť bezprostrednej skúsenosti´…ako ´možnosť´? Podľa možností? Teraz ťa skutočne nejdem chytať za slovíčka, ale pokiaľ sa tu myslí bezprostredná istota, v poznávaní tak tú Nietzsche vyslovene, že ´neguje´.  Čo myslíš tou ´bezprostrednou skúsenosťou´ presne? Lebo Nietzsche v tom máš úplnú pravdu opovrhuje takzvaným ´sprostredkovaním´.. doslova sa pred ´každým sprostredkovaním červená´.. jeho svedomie.  Červenajúce sa svedomie to je metafora ako ´bič´.., že? V Zarathuštrovi sa potom nečervená  ´poznávajúci´ oproti, ktorému je vlastne človek ´zvieraťom s červenými tvárami´, ale to všetko kôli nadčloveku, pre ktorého bude raz opicou človek, pre ktorého ten človek už opicou aj je. 

Kto je tu teda poznávajúci? Je poznávajúci viac ako človek,v  ktorom sa poznáva? Keď pozerali sme niekedy v minulosti v rodinnom kruhu ´filmy o opiciach´ môj otec často reagoval tým, že ho ´filmujú´…myslíš, že sa opica vidí vo mne ´poznávajúcom´ ako ja v nej ako v ´sebe´ povedzme? Nevedomé ´ja´, alebo ja, ktoré je poháňané vôľou. Teda to ´ja´, v ktorom sa človek ´vidí´? Ale ako sa môžeš ´vidieť´ v ´nevedomom´ hoc aj ´ja´..? To je ináč pekná analógia toho sveta z vnútra ´inteligibilného´, ktorý je ´vôľou k moci´ čo Nietzsche v MDZ opisuje. Ten svet to zrejme bude to Shopenhaverove  ´nevedomé ja´, ktoré je na ´vôľový pohon´. Lenže Nietzsche ten svet vidí síce z vnútra, ale ináč je ten svet predsa len ´pudový´, je ´vypudený´ doslova z vnútra a uvedomiť si ho nevie človek kým obsahuje ´ja´. Pojmová syntéza, ktorou preklenie ´rozdvojenosť´. 

 

Krize souvisí s kritériem a kritikou. Kritik (z řec. kritikós, krino =´volím, soudím, rozhoduji´); κρίνω = soudce – usuzuji na základě kritéria, tj. měřítka, hlediska srovnání (srovnání něčeho-někoho s něčím- někým jiným-podobným), což je vždy na pováženou, viz výše zmíněná ´přetvářka´. Jakmile tzv. rozumová funkce ´rozhoduje´, tak se vždy nalézá v krizi (řecké crísis = ´rozhodnutí, spor, zápas´. Proto se v Písmu píše:„Nesuďte, abyste nebyli souzeni.”

 

Taky nevím z které do které, ruka si do úst nevidí a strká mi do úst půst a na rty klade prst… Schopenhauer považoval vůli za sílu nevědomého já.

 

To si vystihol Ľuboš, že každé porovnávanie je petvárkou, a k tomu ono ´ja´, ktorého silou je vôľa.  A keď sa človek súdi sám? Má tiež byť potom ´súdený´? Alebo poznaj sám seba vlastne znamená ´posudzuj´ sám seba, a v prípade ´Písma´ dokonca ´neposudzuj´, lebo budeš súdený?   

Médium je prostředkem, ale JÁ (jsem) je hologramem BUDU.;  ́budu ́

 

BEZPROSTŘEDNÍ!

 

-skúsenosť?

To, že ´budeš´ hovoríš na margo toho ´jazyka´? Na pevnom základe, ktorý, v skúsenosti má protiklady, ktoré ale, v skúsenosti nie sú len v jazyku? Vieš čo sa týka gramatiky povedal Nietzche? Nezbavíme sa Boha kým ´budeme´ používať ´gramatiku´…´budeš´? To je gramatická kategória nie to ´bytie´? To ´bytie´ ako budúci čas?  To ´ja´ hovorí Nietzsche je ´syntetický pojem´ a to ´budem´ je hologramom syntetického pojmu teda syntetický hologram?

 

Absolútny objekt. To by si mi mal vysvetliť. Absolútny chápem ako ´mimo mňa´ ..ako taký, ktorý je ,…už to opisujem ´ako taký´. Môžem povedať, že ako taký je absolútny? Môžem povedať, že Kristián Č je ako taký absolútny objekt záujmu jednej slečny tým bodom, v ktorom je  jeho ja ´syntetizované´? Tento objekt je saturovaný a jeho subjekt je denaturovaný? Myslíš, že to čo Nietzsche nazýva ´syntetický pojem´/ja; jáství/ znamená, že vôľa je ´potenciálne´ subjektom a objektom? Že keď je povedzme ´žena´, ktorú ´chcem´ objektom môjho ´subjektívneho chcenia´ je možné aby to ´syntetické ja´ preklenulo, lebo ona v ňom tom ja je potenciálne prítomná ako absolútny objekt, ktorý musím mať ja absolútne ako ´subjekt´, ktorý v možnosti chcenia toho objektu už je zahrnutý?

  Ako je treba byť k objektu a subjektu trochu ironický, ale ako Nietzsche sám tvrdí, že Kant chcel ´v podstate´ dokázať,  že zo subjektu sa subjekt dokázať nedá a ani objekt.  Ako viem ako subjekt dokázať ´absolútny objekt´ zo subjektu a zo subjektu subjekt?  Nietzsche netvrdí, žeby svet ´vôle k moci´ mal objektívny charakter, žeby bol absolútnym objektom, žeby bol v nejakom absolútnom zmysle ako tvoje ´ja´, ktoré je hologramom tvojho ´ja´, ktoré bude…. tvojho ´budúceho ja´ keď také niečo viem pojať vôbec ´ja´.. zase. Kto tu koho pojíma? Hologramatický Boh, ktorý narába jazykom, ktorým jazyk narába?

Je mi na nič súcit, ktorý ma nezachráni len poľutuje… zo subjektu sa subjekt dokázať nedá a ani objekt. Ako dokážeš, že zo subjektu vôle máš jej objekt a to potom, že je jedno a to isté?

N považoval VŮLI za možnost bezprostřední zkušenosti, která je (potenciálně) subjektem i objektem zároveň.

Myslím, že Nietzsche v tej ´vôli´ videl skôr rozdvojenosť cez, ktorú mu pomáhal sa preniesť onen ´syntetický pojem´. Žiadnu bezprostrednú istotu nemal. Teda keď myslíš, že vôľa má byť tým subjektom a objektom, nie skúsenosť, alebo čo…

Když bohové vyslyší volání: konzervativně revoluční potenciál black metalu

07.05.2018

Black Metal: European roots & musical extremities. — London: Black Front Press, 2012. Autorka: Olena Semenjaka Národní univerzita „Kyjevsko-mohyljanská akademie“ I. Black metal: subkultura nebo kontrakultura? Metodologické základy šetření Black metal sdílí osud všech značně složitých a mnohostranných jevů, překračujících úzkou žánrovou identitu, a podobně jako [...]

Fu. .k the whorld-Operation WWolf

25.03.2018

https://www.youtube.com/watch?v=IdVkxphnZL4

Prekariát – spoločenská trieda v utváraní

20.02.2018

Prinášame rozhovor s britským ekonómom Guyom Standingom, ktorý vyšiel na A2larm. Guy Standing je členom vedenia organizácie BIEN (Basic Income Earth Network), autorom kníh The Precariat (2011) a A Precariat Charter (2014). V rozhovore predstavuje zmeny v sociálno-triednej štruktúre post-klasického kapitalizmu, prehlbovanie rozporov medzi kapitalizmom a občianskou spoločnosťou, čo [...]

Londýn, kôň, splašené kone, Household Cavalry, britská vojenská jednotka

Londýnom sa preháňali splašené vojenské kone. Skrotila ich až armáda, hlásia ranených

24.04.2024 14:02

Jeho kôň vrážal do áut neďaleko Buckinghamského paláca.

Russia Military Official Arrest

Putinovho generála asi kŕmili úplatkami, jeho žena žila v luxuse. Je to predzvesť konca ministra obrany?

24.04.2024 14:00

Námestníkovi šéfa rezortu obrany hrozí až 15 rokov väzenia. Prečo šéf Kremľa umožnil zatknúť jedného z najvplyvnejších predstaviteľov ozbrojených síl?

Atény / Sahara / Prach / Akropola /

Atény sa opäť zafarbili do oranžova, prach zo Sahary pohltil aj Akropolu

24.04.2024 13:43

Meteorológ Kostas Laguvardos výhľad z jednej meteorologickej stanice prirovnal k pohľadu na Mars.

europarlament, európsky parlament, eú, vlajky

Mimovládne organizácie píšu do Bruselu, chcú nezávislú a slobodnú RTVS

24.04.2024 13:02

Otvorený list, pod ktorý sa podpísalo viac ako 68-tisíc občanov Slovenska, smeruje poslancom europarlamentu i eurokomisii.

kristchortura

..radšej zomrieť v tom triednom nerovnom boji divokom ako byť ekonomickým otrokom...

Štatistiky blogu

Počet článkov: 1,663
Celková čítanosť: 1762133x
Priemerná čítanosť článkov: 1060x

Autor blogu