Založ si blog

normálne okolnosti II

súhlasím prakticky, ale zase sme na úrovni jazyka.

Prehodnocuje hodnoty v jazyku?
 Až to, že niečo dostane nejaké meno tomu dá hodnotu?  Ten ´logocentrizmus´ ľudský to, že niekto niečo povie tomu pridá na hodnote, dokonca to zhodnotí?
Jazyková funkcia. O tom, že Boh je gramatika sme sa už bavili sa mi zdá. Jazyková funkcia Boha je dokazovať ´subjekt´ zo ´seba´.Alebo objekt.Som zo seba samého dokázateľný, alebo potrebujem nato vonkajší svet, Boha , alebo vnútornú funkciu ´jazyka´, ako takú ´hyperbolu´, ktorou ´óóópisujem´, že som a s toho som, že myslím?
 Týka sa to aj niečoho iného ako jazyka?
 Disjunkcia ako prerušenie istej kontinuity medzi ´vedomím a sebou´?  Ako jazykový človek, ktorého rany sa zacelili, lebo každé slovo je ranou, alebo ´logocentrickou ranou´,lebo primát hovoreného slova je nad ´nás´… čo chceme zhodnocovať keď veríme v gramatiku?
—to čo je musí byť tým čím nie je do tej miery do akej to o sebe nevie?  /mimo normálnych okolností? / Kde je potom ´sebavedomie´?
 Myslíš, že sebavedomie je tým čím je lebo musí a byť tým čím nie je ?
What happens by chance = the fortuitous = what happens only once.
 „It must be.“  Es muss sein.
This is an important line. What happens by fate = what happens by necessity = what is repeated = that which belongs to the realm of eternal return.
Toto je výňatok s Kunderu. To čo sa deje ´z vôle osudu´–sa deje z nutnosti–čo je opakované–to čo patrí do reálu večného návratu. Tá situácia si kladie otázku, že či udalosť nie je o toľko dôležitejšia o koľko ´náhod´ viac je treba aby sa stala.
The narrator challenges Tomas’s conclusion some time later. „Is not an event in fact more significant and noteworthy the greater the number of fortuities necessary to bring it about?
..a ďalej
 „Everything that occurs out of necessity, everything expected, repeated day in and day out, is mute.
Všetko čo sa deje, všetko čo sa deje z nutnosti noc a deň furt dookola, je nemé. To jest nemá ´hlas´.
What happens by chance = the fortuitous = what happens only once.
Čo sa stane ´náhodou´sa stane raz a navždy, alebo raz a naposledy.
Musí to tak byť, lebo to tak nie je?
..s čoho si mám domyslieť ´seba´. Keď vychádzam s toho, že nie som? Tak mi tvrdíš, že viem o sebe len tak, že o sebe neviem? Teda, že  úplne všetko sú normálne okolnosti,že len za normálnych okolností mi ´je byť dané´, kým za okolností, za ktorých je to bežné, že nie som  /to nemé/ môžem nevedieť, že nie som aby som to bol?
… náhoda, ktorá ´tomu´chcela. Je vecou náhody, že vo veci je náhoda? Keď vychádzaš z hlbšieho poznania ´pravdepodobnosti´. Ale Nietzsché sa uspokojí, s pravdepodobnosťou netreba mu hneď ´celú pravdu´. V čom tá spočíva, že celá pravda, ktorá je náhodou vo veci? Čo som ja vo veci, ktorú posúvaš ďalej, lebo musí byť to čo nie je tým čo je? Z´da sa mi to málo pravdepodobné. Pokiaľ len neviem, že som ani nie som.
Pokiaľ ani len neviem, že som nie som tým čo byť musím, už len s toho dôvodu, s ktorého o sebe neviem, že si svoje ´ja´ uvedomujem, že mimo ´seba´ sa neuvedomuje.
Keď je moje ´ja´ vecou uvedomenia´, keď je moje ´ja´ to racio´, ktoré o sebe nevie, že vie tak si to myslel s tým- to co je, musí být tím, čím není!
..krs

 

Když bohové vyslyší volání: konzervativně revoluční potenciál black metalu

07.05.2018

Black Metal: European roots & musical extremities. — London: Black Front Press, 2012. Autorka: Olena Semenjaka Národní univerzita „Kyjevsko-mohyljanská akademie“ I. Black metal: subkultura nebo kontrakultura? Metodologické základy šetření Black metal sdílí osud všech značně složitých a mnohostranných jevů, překračujících úzkou žánrovou identitu, a podobně jako [...]

Fu. .k the whorld-Operation WWolf

25.03.2018

https://www.youtube.com/watch?v=IdVkxphnZL4

Prekariát – spoločenská trieda v utváraní

20.02.2018

Prinášame rozhovor s britským ekonómom Guyom Standingom, ktorý vyšiel na A2larm. Guy Standing je členom vedenia organizácie BIEN (Basic Income Earth Network), autorom kníh The Precariat (2011) a A Precariat Charter (2014). V rozhovore predstavuje zmeny v sociálno-triednej štruktúre post-klasického kapitalizmu, prehlbovanie rozporov medzi kapitalizmom a občianskou spoločnosťou, čo [...]

SR Bratislava EK Vláda Jourová RTVS MK Stretnutie TK BAX

Jourová rokovala s Ficom i Šimkovičovou: Nikto si neželá, aby Slovensko prišlo o peniaze EÚ, eurokomisia má však otázky

25.04.2024 19:57

EK diskutuje s vládou o zmenách v trestnom práve, ktoré vládna koalícia napriek žiadosti komisie presadila v zrýchlenom režime.

Lukasenkova atletka

Lukašenko prezradil, kedy odíde. Ženu na čele štátu nechce, ale atlétku, ktorá neznáša dúhové farby, by podporil

25.04.2024 19:00

Alexandr Lukašenko tvrdí, že Bielorusom sa žije oveľa lepšie ako pred tromi desaťročiami. Ako vyzerá porovnanie ich finančných pomerov so Slovákmi?

Praha, masová streľba, Česko

Strelec z pražskej univerzity netrpel duševnou poruchou, motív úrady oznámia čoskoro

25.04.2024 18:21

V hlavnej budove Filozofickej fakulty UK v Prahe 21. decembra 2023 jej študent zastrelil 13 ľudí a jedna osoba neskôr zomrela v nemocnici.

polícia oživovanie

VIDEO: Išlo o sekundy. Petržalskí policajti nezaváhali, zachránili život mužovi

25.04.2024 18:00

Policajti sa pristavili pri dopravnej nehode, keď si zrazu všimli na zemi muža v bezvedomí.

kristchortura

..radšej zomrieť v tom triednom nerovnom boji divokom ako byť ekonomickým otrokom...

Štatistiky blogu

Počet článkov: 1,663
Celková čítanosť: 1762948x
Priemerná čítanosť článkov: 1060x

Autor blogu