Filozofia
čo znamená byť filozofom? nerobiť nič, ´len´myslieť? Metamorfóza a hlbočina. Filozofia, ktorá je ´životná´ skoro ako karma. Karma alebo byť pri vedomí ´sily svojho ducha´. Ontológia; svet, pod ktorým je možné sa pohnúť ako pod prahom vedomia sa hýbe na príčine hýbateľ bez slova, ktoré je jeho, lebo je všetko od toho tu, ktoré je miestom k životu, aby ho človek bral vážne, nevážne ako , v tebe, ktorá si na mysli mojej ako myšlienka ´najťažšia´.
Pod váhou svojho ducha sa telo púšťa k šťastiu, ktoré nepozná, lebo je ženou. Naše šťastie-náš život-naša žena. Chce byť ako myslí, myslí ako chce byť. Chodiť okolo nej ako okolo maľovaného vajca vtákopyska. Nepopísaná doska, ktorú zláme. Každú dosku, na ktorej má človek například schopnost spojovat vjemy jednotlivých smyslů do smysluplného celku, který teprve zkušenost umožňuje.[3]
Pôvod myšlienok, alebo idejí;
V polemice proti racionalismu použil výraz tabula rasa i anglický filosof John Locke (1632 – 1704) pro výklad své empiristické epistemologie, podle níž se všechny pojmy, znalosti, vědomosti, mravní zásady atd. získávají v průběhu života, a to výhradně zkušeností. Mysl právě narozeného dítěte je tabula rasa, do které se teprve postupem času vkládají pocity, zkušenosti, dojmy, morální zásady atd.
..apriorní rámec prostoru a času, v němž človek teprve může získávat nějaké smysluplné zkušenosti. Tak každá smyslová zkušenost nutně předpokládá pojem a určitou orientaci v prostoru, kdežto pojem času vyžaduje každá zkušenost vůbec.
Nemať pojem o čase znamená nemať žiadnu skúsenosť vôbec. Pojem času je apriórny; nemať pojem o čase znamená nebyť na žive. Čo znamená nebyť na žive?
Jej obecne prospešná spoločnosť
Existuje aj širšie poňatie občianskej spoločnosti ako sústavy optimálne fungujúcich vzťahov medzi tromi sektormi spoločnosti: verejného, podnikateľského a neziskového, resp. občianskeho.
Je občianska spoločnosť obecne prospešná spoločnosť, alebo ide len o ftip?
Ide o život, ktorý je ftipom, teda ide o ftip?
..bez pojmu o čase, priestore, ktoré sú apriórne teda čisté názory. Môj názor, ktorý je ´predreflexívny´. Nebyť len nebyť na svete nie je otázka času? Mal by si povedať ´pojmu času´. Teraz ako nikdy ako vždy. V hroboch sa musia obracať? Prítomnosť si zapovedám. Láska je mi bez nejakého vnútorného určenia. Nechcem byť pri vedomí nebyť, lebo vedomie je obrátená tvár, s konca života, ktorý sa vracia večne do kruhu, ktorý sa otvára.
Prítomnosť, v neprítomnosti vôle, ktoré sa vracia, ktorá jej je súca. Súca k svetu, ktorý sa s jeho vedomím pod jej vedením rúca, ale, ktorého rúcanie je pomalé. Forma moci štýlu, pospolitosť, alebo suverenita. bezhlavým švábom som sa nestal bez jej rečí tela. Celkom si onemela? Stala si sa komfortne nemou? To je tvoja životná filozofia? Určite nie diskomfortne, ale disko-mfort, tak tu si pozriem, lebo ju milujem, ako jej filozofiu? Vedenie si zapovedám, stojím ďaleko-ďalej. Som tu od toho aby som tu bol od nej, v ktorej sa mi darí premyslieť výpoveď svojho človeka za živ –ota, ktorý je chornologicky diktovaný. Ja ´pneuma´. Pneuma-karma, sama, samo-zvaná sila. Duševná sila sa vzmôcť.
Anima je pojem používaný v analytické psychologii pro označení nevědomého ženského protějšku mužské vědomé psýchy.
Aenima je potom čo ?
Nevedomý ženský proťajšok. Držala si ma vo svojom nevedomí ,s ktorého chcem byť tvojím koncom, lebo nie som nič viac menej teda, v podstate, ale podstata svojho času ukradla mi moje nevedomie. Mužská vedomá psyché.
Identifikace se sociální rolí je pramenem neuróz.
Žena po boku muže je pramenem informací o mužově nevědomí, vidí to, co se muži neklade před vědomí – dokáže vytušit různé věci, vidí to, pro co muž nemá oči..
Muži si volí ženy, které nejvíce odpovídají jejich nevědomému ženství, ženu, která je bez nesnází schopna přijmout projekce jeho duše.
Identifikace s personou (maskou), jako ideálním obrazem muže, je vnitřně kompenzována ženskou slabostí. Individuum siláka se v nitru stává ženou, animou, která se staví personě na odpor.
A[enima] sa stavia personě na odpor.
Anima je důležitý faktor v psychologii muže, a to v kontextu s afekty a emocemi. Má-li anima silný vliv, zženšťuje charakter muže, který je pak citlivý, vznětlivý, žárlivý i ješitný.
Ztráta animy má za následek zkostnatělost, stereotypii, fanatické lpění na zásadách nebo naopak rezignaci, únavu až dětinské změknutí a náklonnost k alkoholu.
Anima je apriori nálad, reakcí, impulsů a psychických spontánností.
Je anima čistý názor? Tak ako čas a priestor? Do priestoru premietnutý čas? Čas, ktorý je cez vedomie, pod ktorým odkrýva jej krásu ako silu vole k bytiu, bytiu, ktoré sa nedá ináč niesť? čo ja za absurDNOu ideou, že človek ponesie svoje bytie? Zarathuštra je kniha o ontológii? Človek nesie ´bytie´? Nesie bytie do DNA, v ktorom je človek do plna zaplnený? Do slova, ktorého ozvena vracia sa do prítomnosti,v ktorej je jediné miesto mimo dávno, ktoré je vidno, ktoré je;
Projevující se rozdílné a protikladné síly ve svém důsledku znamenají a chtějí život individua, kolísají kolem něho jako střed váhy. Stred váhy organizmu, ktorým je individuum. Prevažuje organická depresia.
Tento fakt označoval Jung za energetismus života.
- G. Jung se při zkoumání archetypů opíral o poznatky fenomenologie a animu chápal jako empirický pojem, který přichází s poznáváním nevědomí.
..empirický pojem teda nie apriórny, lebo k skúsenosti empírii potrebujem apriórne pojmy?
empirický/ zkušenostní, ze zkušenosti, založený na zkušenosti/
Skúsenostný znamená, že nie je daný ´predpojmovo´, že je nezadaný predpojmovo. Čiže pokiaľ ide o Nietzsche je človeku ako skúšobný kameň úrazu každý pojem, ktorý je daný ´skúsenostne´. Každý pojem je skúšobný kameň, ktorý je nie daný pred pojmovo.
Duše produkuje obrazy a formy, které teprve umožňují poznání objektu. Duša, ktorá je organicky podchytená. V obraze, ktorá je formou. Forma, ktorá je vedomím života celého človeka sociálneho zvieraťa, ktoré je bez seba jeho vlastne jej samozrejmej vyzívavosti, ktorá jej prísluší, že ide až na povrch, ktorý je od DNA ďaleko ktoré je v momente , ktorý vychádza on. Nie sama nie, len sa neboj, ja uvidím, že tvoja situácia sa prehupne do pnutia-pneuma
Navíc kolektivní nevědomí nepochází z individuální zkušenosti, ale je vrozené. Preto, že kolektívne nevedomie nie je z individuálnej skúsenosti, ktorá je individuálna nemôže byť ´tabula rasa´ človek, ktorého je koniec na blízku, lebo človek je ´svet´.
Animus je symetrický protějšek v případě ženské psychiky.
Jako přirozené archetypy představují anima a animus tvořivou psychickou sílu. Sa ti páčim žena mladá? Duša mladá sa ti páčim? Psychická sila; energetizmus života, ktorý on musí niesť, ale aby sa s tým životom zaniesol.
Jako komplementární pár nazval C. G. Jung tyto archetypy kontrasexuální.
Protože psychický život jako celek je větší částí nevědomím, které obklopuje vědomí ze všech stran, nevědomý archetyp animy žije ze sebe.
Anima je oduševnělou bytostí, jejímž charakteristickým rysem je neklid, měňavost, tvořivá síla a především pramen možnosti citového vztahu.
Animus jako mužský protějšek ženské psýchy má v ženském myšlení paralelní mužské rysy (bezcitnost, racionalita, moc). Charizma je súbor rysov, ktoré medzi ženou /animou/ a mužom /animusom/ robia svoje. Čo ona premieta do neho a on do nej?
Sa ti páčim žena mladá?
Důležité je spojení animy a duše (psýché), jako projevu toho, čím se odlišuje život od ostatního – dech života.
Koncept animy (anima) vysvětluje možnosti vzájemného porozumění mezi mužem a ženou a jejich vzájemnou přitažlivost. Vnitřní postava žijící pod povrchem usiluje o dokončení a vztah.
Forma, ktorá je vedomím života celého človeka sociálneho zvieraťa, ktoré je bez seba jeho vlastne jej samozrejmej vyzívavosti, ktorá jej prísluší, že ide až na povrch, ktorý je od DNA ďaleko ktoré je v momente , ktorý vychádza on v postave pod ňou. Žena je povrchom na mužových hlbočinách. Až na povrch, ktorý je na nej.
Celá debata | RSS tejto debaty