Shopenhaver tu vidí konflikt medzi ´objektívnou existenciou vecí´ a ´existenciou subjektívnej vôle´. Jeho nepodarený žiak Nietzsché v tom potom ide ´o krok ďalej´, keď tvrdí, že táto subjektívna vôľa je svetom ako ho tá vôľa určila a označila subjektívne kým navonok má ten svet ten objektívne mechanický existenčný alebo pudový tvar povedzme. Myslím, že tie pudy z vlastnej vôle Nietzsché mechanizuje. Máš vlastnú vôľu, ktorá je tvoja subjektívna a táto vôľa je objektívne pudovým svetom, ktorý je s tejto vôle.
Máš vlastnú vôľu, ktorá je tvoja subjektívna a táto vôľa je objektívne pudovým svetom, ktorý je s tejto vôle. Týmto objektívnym pudovým svetom teda všetkým dookola dokážeš manipulovať z vlastnej vôle, s ktorej tie pudy, ktoré v zmysloch domýšľach dokonca von koncom konca vonkajšieho sveta tento svet ´tvoria´ ako predstavu objektívnu.
Táto predstava môže byť v celku objektívna s tvojho vnútra ináč by si sa nato ani nedal, ale je určená subjektívne teda teoreticky slobodu vôle máš.
Nic v zlom ,ale doporucujem radsej ...
Celá debata | RSS tejto debaty